:...pages...:

Thursday 10 November 2011

NALURI KESEDARAN

by Nur Permata Hati on Friday, July 8, 2011 at 8:45am

Ruginya hidup dikala menzalimi diri,
seorang hamba yg sering lupa pd pengorbanan Insan yg amat CINTAkn umatnya,Ya Rasulullah..
Hati merintih,memaksa diri gembira melupakan hakikat,
Menanggung yg tersirat hanya Dia Yang Lebih Mengetahui,
PATUTkah aku berharap pd kebaikan dan kebahagiaan??
PATUTkah aku menghirup nikmatNYA di muka bumi??
PATUTkah aku mengharap bantuanNYA??
Sedangkan aku?..........
Aku tak pernah kerap walau sesaat mengingatiNYA..
Aku tidak mengenangNYA..
Jawatan ku sebagai hampa pd pencipta..
tidak ku sambut seruanNYA..
Sedang aku mengerti kasihNYA..
Aku mengerti suruhanNYA, laranganNYA..
Cuma tak pernah ku cuba fahami HIKMAHnya..
Tak pernah selangkah ku usahakannya,
walau langkah hnya setapak..
Ilmu di minda nikmat kasihNYA..
MENGAPA tak pernah aku berusaha mendekatiNYA?..
Walau pernah terdetik di hati..
Sedangkan tiap SAAT DIA bersamaku..
MENGAPA berat untukku meluangkn sedikit WAKTU untukNYA??
Yang hakikatnya mampu menampung berjuta waktu DiSANA..
APAKAH keadaan aku di saat AKHIR nyawaku??
SOLAT jadi urusan keduaku,
IBADAT urusan terakhirku..
..YA ALLAH.....!!
Berpeluangkah aku meniti kembali jalanMU???
Sebelum tiba ajalku..
Disaat jasad mampu berlari masih KAU beri peluang taubat..sebelum waktu berakhir KAU SENTUH HATI DENGAN KEBENARAN..
tak sanggup aku biarkan niatku hanya tinggal niat yg tak sempat aku realisasikan..
YA ALLAH..AMPUNKAN AKU......!!


+Fikirkan,.segala kebaikan adalah dari ALLAH SWT,kekurangan adalah kelemahan diri yang masih boleh diperbaiki..
insyaALLAH...