:...pages...:

Wednesday 7 November 2012

bahagiaku..( kmk )



ogos 2010..
aku ingin mengenal kebahagiaan..
aku cari, merata tempat,. hati tak tenang..
 erti kebahagiaan..

september 2010..
aku tak daya.. tak sanggup lagi..
mahu kenal erti bahagia!..
bahagia..!

oktober 2010..
Allah..  aku mahu merasa bahagia..
X layakkah aku Ya Tuhanku..?

november 2010..
Ya Allah aku rasa tak mampu menanggung  semua  ini..
Ya Allah aku tak mampu..
Ya Allah berikan aku kekuatan..
Tak  terdaya lagi..

desember 2010..
Ya Allah, aku tak tahan dengan semua ini...
Apakah ini Ya Allah,..? kenapa Kau uji aku begini..?
Kenapa..?
Ya Allah tidak layakkah aku merasa bahagia..
Ya Allah tidak layakkah aku..?

Januari 2010..
Ya Allah bantu aku, bantu aku..
lemah.. berat.. sakit.. ujian ini sangat berat Ya Allah..
langkah ini kaku Ya Rabbi..
Ya Tuhanku dimana Kau Ya Allah..?
aku sangat lemah.. aku sangat perlukan Kau,.
aku benar2 tak mampu menaggung semua ini tanpaMu..

februari 2011..
Ya ALLAH, bawa aku dari tempat ini,.
Sejauh2nya..
aku ingin bahagia,..
ingin bahagia..
kenapa ujian ini sangat berat Ya Allah?

Mac  2011
Menggeletar  tubuh ini  Ya Allah..
Menggigil  tak terdaya menahannya..
Ya Tuhanku.. aku ingin mendekatiMu..
mengenaliMu..
merasa  Engkau sentiasa ada..
agar aku tidak sedih lagi,..
Allah..  aku jauh,.. jauh dariMu..
Hati  ini kosong.. sunyi..
duka ,.semakin lara..
aku  mahu  bahagia..

april 2011..
jahilnya  aku  tentangMu  Ya Allah..
aku  mahu kenalMu Ya Tuhanku..
aku  mahu kenal  cintaMu Ya Rabb..
aku tak bahagia jika tak kenal siapa tuhan yang menciptakan  aku..
yang menciptakan ujian..
Tuhan yang mentarbiyah hati ini,.

Mei 2011
Semakin aku mencariMu..
Semakin Engkau tarik aku mendekatiMu..
Allah..
 aku hamba yang tidak bersyukur dengan ujianMu..
Ya Allah, sungguh kasih sayangMu itu indah,.
Tiada erti bahagia jika tiada ujian..
Ya Allah jahilnya aku tentang kebesaranMu..
Aku ingin mengenaliMu,..
aku ingin mencintaiMu..
Lebih dari segala erti di dunia..

Julai 2010..
Bahagia itu ada pada Hati..
Hatiyang sentiasa redha dengan ketentuan takdirNya..
Hati  yang mengenal erti sifat kasih sayangNya,..

ogos 2011
Ya Allah, murninya agamaMU..
Islam..
Indahnya  jika aku mengerti sedalam2nya
erti islam..

September  2011..
Bahagia itu ada dalam jiwa islam,..

Oktober 2011..
Bahagia itu milik Allah,.
 Allah berikan pada islam..
untuk hambaNya yang Dia sayang..
Untuk kita semua..

November 2011
Pertahankan islam..
Agama kita..  kebahagiaan kita.. demi Allah yang Menyayangi kita..
Agar hati tak sunyi tanpa NUR ISLAM..

Januari  2012
Bahagia itu.. ada pada bagaimana cara kita letak  erti  bahagia itu dalam hati..
Bagaimana kita kenal sesuatu ujian itu untuk diri kita..
Dan bagaimana kita menerima ujian itu kerana Penciptanya..

Mac 2012
Semua itu Untuk kita..
Untuk kita jadi hambaNya yang hebat..
Tidak mudah terpedaya fantasi dunia..
Tidak mudah terleka dengan asyiknya nanyian dunia..
Tidak terpesona pada kebahagiaan fana..

April 2012..
Jika hati kita dipenuhi Nur  yang mampu menyinari
maka kebahgiaan itu akan kunjung  tiba.. Allah bersama orang yang sabar..
see, nice..
Allah bersama kita..

Mei 2012
Semakin jauh langkah kita dariNya..
Dia tarik kita dengan lembutanNya
Agar kita tidak terus jatuh ke lembah hina..
Dia tegur kita..
Dia tunjukkan kita ayat2nya..
Dia sediakan kita tempat  untuk kita..
Dia tunjukkan cara  dan jalan pada kita..
Dia beri pancaindera.. mata.. telinga
Untuk kita melihat dan mendengar..
Tetapi..
Telinga itu di tutup..
Mata itu dipejam..
Langkah itu semakin jauh..
Dia ingin beritahu kita..
Dia ingin tunjukkan kita kebahagiaan sebenar..
Segalanya telah Dia tunjuk dan beri untuk kita..
Kita lemah dalam  menilai..
Kita tidak beri peluang pada diri..
Kita zalim..
Zalim pada diri sendiri..
Kerana kita berhak BAHAGIA..
Allah telah sedia jalan bahagia..
Di mana usaha kita??
Di mana kita untuk kenal bahagia yang abadi..?
Bahagia yang fana hanya sementara..
Di mana kita,...??

segalanya dengan izin Allah.. =)

**ianya tak akn berakhir pada Mei 2012.. moga apabila di saat2 getir aku berada diSana kelak..
 aku mampu menjawab,..
“aku tiada sia2kan hidup ini dengan fantasi dan fatamorgana..”
 meskipun aku tidak sempurna,
aku mahu jadi  HAMBAMU.. Y a Tuhanku..
aku mahu jadi umatmu Ya Rasulullah..
agar aku bahagia  =)

No comments:

Post a Comment