:...pages...:

Friday 11 November 2011

HAKIKI KE JALAN-NYA……



Tika hidup dihimpit!!
Peritnya…..realiti hidup
Tapi apakah ini??
Mengapa hidup penuh dengan cerita…
Yang tidak pernah sunyi dengan himpitan duka, rumit dan derita…
Apakah ini??
Semua ini?? Untuk apa??

Inginku lari!!
Tapi ke mana arahku??
Ingin aku bebas!!
Tapi apa tujuanku??
Ingin aku pejam..
Tapi ia pasti akan terbuka…
Ingin aku pergi jauh…ingin bahagia!!!
Tapi…
DIMANA???di mana tempat untukku…

Setelah semuanya melelahkan aku…
Aku keseorangan…
Hampir putus asa di bawah roda kehidupan…
Putus dengan harapan…
Akhirnya kini aku sedari…
YA ALLAH……!Ya Rabb….
Akhirnya Kau yang aku cari
Pada Engkau aku kembali
Aku buntu
Aku biarkan ia…
Sengaja aku butakan mata, pekakkan telinga…
Sedang aku tahu
Engkau telah beri peringatan
Pada hamba-hambaMU…
Dan ayat-ayatMU sentiasa ada di mana-mana..
Agar hambaMu menjauhi kemungkaran..
Engkau dekatkan hati-hati mereka yang mencari
Pada jalanMU…
kesali kejahilan ini..
Aku mula mencari…
inginkan keredhaanMu…ingin mengenaliMu…

Ya Rabb…
Aku ingin mencariMu…
MengenaliMu…
Kerana itu ketenangan,
Kedamaian bagiku,..
Mengenali dan
Mencintai Penciptaku…

Tika tanganku terkapai keseorangan,
Dalam kelemasan hidup, Kejahilan…
Akhirnya aku disambut dengan senyuman…
Ikhlas…
Ditarik aku ke sesuatu arah…
Melangkah aku masuk dengan tujuan…
Tenang dan damai…
Terlihat aku di atas berdiri megah…
Kalimah ALLAH…
Damai hatiku…
Terhenti seketika…
gelombang hidup yang melemahkan…
kesatuan  bulatan ukhwah,
Mengajar erti sebenar persahabatan…
Pertama kali aku…
Dipeluk akrab…
Terasa kasih yang tulus ..
Di hamparan ini aku kenal erti sayang kerana ALLAH…
Uhubbukumfillah
Mereka seperti keluarga….
USRAH….
Di bawah naungan aku terbimbing..
Mengenalkan aku erti sebenar kehidupan…
Di sini lebih dekat denganNYA
kenal erti redha mnghadapi ujian..
Kini…aku tidak berasa lemah …..
Punyai sandaran yang menyokongku…
Membantuku…mendorongku..
Aku tidak keseorangan…!
Keluarga,ukhwah ,kasih,kekuatan usrah ini
Memberi aku kekuatan mendekati jalanNYA..
Agar lebih tabah memahami hikmah2-NYA..

Usrah mengajarku…
Perkara dunia akhirat…
ALHAMDULILLAH YA ALLAH…
Kau temukan aku dengan jalan yang mudah ini…
Akhirnya….
Aku temui….
MUSLIM INTEGRATED GROUP…. (MIG)
Tidak aku sia2kan peluang yang tersedia..
Tidak aku abaikan santapan rohani..
Yang akan ditanya suatu hari…..
“ tidak aku sia2kan usia ini dengan dunia semata2!!…”


-LAJNAH DAKWAH-
muslim integrated group(MIG)
-KMK2010/2011-